21 maj 2016

Sirius - Degerfors, Superettan den 21 maj 2016

Jag ägnade lördagseftermiddagen åt att fotografera matchen Sirius - Degerfors i Superettan. Det borde jag inte gjort, särskilt inte eftersom Degerfors IF är mitt lag sedan uppväxten i brukssamhället. Jag har fotat så många matcher med Degerfors genom åren att jag tappat räkningen. Men en sämre insats har jag inte varit med om. Sirius var bättre på alla positioner, ja helt enkelt överlägset. Men det skulle dröja till slutet av första halvlek innan raset kom. Dessförinnan hade Sirius haft två bollar i mål som dömdes bort för offside. 2-0 i halvtid blev 6-0 innan matchen var slut. Det värsta var att se hur laget vek ner sig efter 3-0 tidigt i andra halvlek.




























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Djurgården - Göteborg, Svenska Cupen den 3 mars 2024

Matchen mellan Djurgården och Göteborg skulle bli avgörande för gruppsegern i Svenska Cupen. Matchen fick skjutas upp en halvtimme pga att b...