5 augusti 2015

Raukloppet på Fårö, 4 augusti 2015

I kväll skulle Eva och jag åka till Fårö och visa några vackra ställen för en kusin till henne. Så hamnar vi direkt i en löptävling, Raukloppet som går i en runda som bl.a. passerar kusten längs Digerhuvud och Helgumannens fiskeläge. Då vaknade sportfotonerven hos mig, trots att jag inte hade med mig normal utrustning och var totalt oförberedd. Vid redigeringen senare under kvällen upptäckte jag några bekanta ansikten på bilderna. Flera orienterare, en f.d. förbundsstyrelseledamot, en f.d. styrelseordförande i Tullinge SK och en mycket lovande ung kvinnlig orienterare från ön fanns på bilderna. Det hade jag inte sett i solskenet ute på banan.

Till nästa år bör jag nog förbereda mig för att fotografera det här loppet. Det är svår att finna vackrare omgivning i vårt land.































1 kommentar:

Djurgården - Göteborg, Svenska Cupen den 3 mars 2024

Matchen mellan Djurgården och Göteborg skulle bli avgörande för gruppsegern i Svenska Cupen. Matchen fick skjutas upp en halvtimme pga att b...