13 augusti 2014

Debut som hockeyfotograf - Södertälje - Linköping den 12 augusti

I vinter ska jag bevaka Södertälje SKs matcher i Allsvenskan för bildbyrån Pic-Agency. Innan serien startar är det flera träningsmatcher. I kväll spelade SSK mot Linköping och vann med 2-1. För mig var det debut som hockeyfotograf, eller kanske comeback. Jag fotade en del när min son spelade på 1990-talet. Hur gick det då med fotograferandet. Hyggligt, om man ser till de matchhändelser jag lyckades fånga. Men jag behöver jobba med vitbalansen. Is är inte vit och den varierar mellan arenorna och med ljuset. Men is ska vara vit på bilderna. Nu har jag lärt mig en del och fått tips från mer rutinerade hockeyfotografer. Så nästa gång är isen vit - även på mina bilder.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Djurgården - Göteborg, Svenska Cupen den 3 mars 2024

Matchen mellan Djurgården och Göteborg skulle bli avgörande för gruppsegern i Svenska Cupen. Matchen fick skjutas upp en halvtimme pga att b...