4 december 2013

Förberedelser inför utställning

Helgen den 20-21 december öppnar min fotoutställning på Odalgården, Marielund, utanför Uppsala. Det är en kursgård som som drivs av Margaretha Majkgård. Hon har erbjudit mig att ställa ut ett tjugotal bilder som kommer att finnas där under ett halvår. Varje bild har en numrerad upplaga, max tio av varje. De är tryckta på canvas i formatet 60 x 40 cm, men går också att få i storleken 120 x 80 cm efter särskild beställning.

Nu är jag klar med utställningskatalogen och har dessutom tagit hem några provbeställningar för att se om företaget som trycker bilderna håller vad det lovar. I dag kom den första leveransen och jag kände mig tvungen att provhänga fyra tavlor på väggen här hemma. Ljuset var väl inte det bästa med en golvlampa alldeles till vänster, men så här blev det. Som jag nämnde är de här trycken på canvas i storlek 60 x 40 cm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Djurgården - Göteborg, Svenska Cupen den 3 mars 2024

Matchen mellan Djurgården och Göteborg skulle bli avgörande för gruppsegern i Svenska Cupen. Matchen fick skjutas upp en halvtimme pga att b...