29 juli 2013

En vandring till Mellqvist kaffebar

Idag gjorde jag ett besök på Per-Erik Åströms fotoutställning "Utefter vägen" på Mellqvist kaffebar. Per-Erik var en av mina medarbetare i Vanvårdsutredningen. Han var i sin ungdom också fotoassistent åt Christer Strömholm. Per-Erik har samlat ihop ett antal bilder från sina öden och äventyr. Påverkan från Strömholm kan skönjas i fler bilder. Utställningen är definitivt värd ett besök och Per-Erik värd de positiva recensioner han fått.

Jag tog några bilder i lokalen. Det gick inte att undvika en del blänk från utställningsbilderna. Går man på utställningen slipper man det och kan se bilderna i full storlek.

Jag blev inspirerad att fotografera i svartvit. Därför lade jag till några från dagens promenad.









© Alla fotografier Göran Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Djurgården - Göteborg, Svenska Cupen den 3 mars 2024

Matchen mellan Djurgården och Göteborg skulle bli avgörande för gruppsegern i Svenska Cupen. Matchen fick skjutas upp en halvtimme pga att b...